Ujian Minda 2

Thursday, April 29, 2010 11 Comments

Assalamualaikum & hai...


Okes. Korang suka dengan ujian minda kan? Disebabkan ramai yang tak puas hati dengan ujian semalam, maka hari ini kita buat ujian ke dua. Anda semua sudah bersedia? 

Sila regangkan otak anda secukupnya sebelum membuat ujian ini. Kalau tidak boleh cramp..hehe





Soalan 1

Kira berapa huruf F dalam ayat berikut.

FINISHED FILES ARE THE RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC STUDY COMBINED WITH THE EXPERIENCE OF YEARS.






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~







Jawapan

Adakah jawapan anda ialah 3, 4 atau 5? Jawapan anda salah.

Ada 6 F dalam ayat tersebut. hehe.. Kira betul2..




Soalan 2

Berapakah  kebiasaanya bilangan birthdays seorang lelaki ada?






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






Jawapan

Seorang lelaki mempunyai hanya satu birthday. Kalau banyak pelik pulak jadinye..hehe




Soalan 3

Kebanyakan bulan mempunyai 31 hari. Berapa bulankah mempunyai 28 hari?






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






Jawapan

Anda jawab 1 bulan aje?  Semua bulan mempunyai 28 hari lah..kehkehkeh




Soalan 4

Adakah boleh untuk seorang lelaki di Kelantan mengahwini his widow's sister?






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






Jawapan

Tak boleh sebab dia sudah meninggal. Isterinya adalah seorang balu (widow)

Kesian dia tak boleh kawin dah..




Soalan 5

Sebuah rumah mempunyai 4 penjuru yang semuanya menghadap ke selatan. Tiba2 ada seekor beruang melintas. Warna apakah beruang itu?






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






Jawapan

Putih. Sebab rumah itu berada di kutub utara. Jadi beruang kutub sahaja yang wujud di sana. Beruang koala takde okey?



Soalan 6

Dua orang lelaki bermain dam haji sebanyak 5 kali. Masing2 menang dengan bilangan yang sama. Kenapa ye boleh sama pulak eh?






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






Jawapan

Sebab diorang maing dam haji asing2. Lain lah diorang lawan sesama sendiri..hehe



Soalan 7

Bolehkah anda menghadiri upacara pengebumian anda ?






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






Jawapan

Mesti la boleh. Kalau tak kena tanam kain kapan sahaja nanti..huhu. Sadis



Soalan 8

Anda diberi sebatang mancis. Kemudian anda masuk ke dalam bilik yang gelap. Terdapat 3 objek; lilin, pelita dan dapur dengan gas yang penuh. Yang manakah anda perlu nyalakan dahulu?






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






Jawapan.

Anda kena nyalakan mancis dahulu. Ehehe....Pening kepala nak fikir kan? hehe



Cukuplah setakat ni. Banyak2 nanti takut cramp pulak..hehe Dapatkah anda membalas dendam semalam? ehehe..


Jangan segan bagi tahu berapa jawapan yang anda betul kat ruangan komen ye.


Salam dari budaksepet

Astromas

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

11 comments:

dgn tak segan + tak malunya bg komen.. :)

sume soklan ni buat rasa nak pijak2 laptop neh! hahahaha... XD

like no 6, 7, 8 hahaha..
ilang tensen.. thanx wan! :)

Astromas said...

Sorang tensen sorang ilang tensen.. ehehe. daku x bersalah!

hahaha... :)

gjee shell said...

soalan no 8 dr blogger boy series...like it..teringat kt cikgu budi..(^____^)

kasih dania said...

ok....mmg pening lagi dai ujian pertama tp, yes..dpt jwp 3 soalan ..yes2!!!!!!...=p
last ques tu germ tol..huhu

Astromas said...

Gjee Shell : Wah. ada blog jgk upanye..hehe. Soalan last mmg killer question.. :p

Kasih Diana : Soalan last mmg mengenakan abg sndirik..hehe :p

nurulizzahj@yahoo.com said...

aluuuuuuuuuuuu ujian minde ker apo niiii !!!!!!!!!!!!!!!:(

shasha said...

sha dpt jawab 8/10.. yeah.. =) kacangla wan yang ni.. hehehe..

Astromas said...

bace jawapan dulu boleh r...

~nik~ said...

terbaik... hehehe

Komen terhangat

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails

Pages - Menu