Virus dan Bakteria Mengamuk!!

Monday, May 25, 2009 , 2 Comments

Assalamualaikum....

Lawa jugak betuk virus Influenza A H1N1 ni ye..hehe

Sekarang pukul 2.53 minit pagi dan esok aku ada kelas patho repro pukul 8 pagi. haha.. Boleh jadi lalok dalam kelas esok nieh.

Tadi baca Berita Harian Online.  Sekarang ni banyak sungguh kes infectious disease. Tak habis pasal selesema khinzir (influenza A H1N1) pastu ada pulak kes leptospirosis kat Depot Tahanan Pendatang Tanpa Izin kat Bukit Mertajam nun... Sekarang dah 35 orang yang terjangkit dengan dua orang dah meninggal dunia.

Tak cukup dengan angkara virus Influenza A (H1N1) dan bakteria Leptospira spp, ada pulak kes meningitis kat Akademi Pengangkutan Jalan kat Melaka nun. Dengar khabarnye dekat 500 orang dah kena kuarantin kat situ. Maklum le takmo kasi merebak ke luar.

Siapa2 yang hantar anak ke kem PLKN kat Semenyih Selangor pulak mesti risau anak diorang kena selseema khinzir sebab lebih kurang 30 orang pelatih mengadu mengalami demam, batuk, sakit tekak dan sakit badan. Sampai pihak perubatan terpaksa buat isolation room untuk diorang. Rupa2nya kebanyakannya kena adenovirus infection yang biasa sebabkan kita kena selsema. Ada yang boleh pulih sendiri tapi kalau yang lemah sikit tu boleh bawak maut juga.. Kalau korang jenis yang selalu sihat saja maka tak perlu risau okey.

Oklah aku nak tidur dulu.. Esok sure mengantuk waktu kuliah ni..

zZzZzzZZz

Salam dari budaksepet,




Astromas

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

2 comments:

zaza said...

uhuhu.. just recovered from bad... fever! sib baek, takde pape.. haish..

Astromas said...

siannye dia... tp alhamdulillah dah sembuh....hehe

Komen terhangat

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails

Pages - Menu