Masak2!!!

Tuesday, January 20, 2009 , 0 Comments

Assalamualaikum & hai....

Hari ni aku masak resepi yang tak dikenali namanya untuk makan malam. Mungkin benda ni orang dah biasa masak kot atau pun mungkin aku sendirik yg merekanye..haha.. Rasanya dah dua tiga kali aku masak ayam guna resepi ni untuk jamu budak rumah.

Rupanye kat bwh ni.

 Atas dapur lagi. Makan panas baru best!
 Kuali punya besar, lauknye seciput aje.hehe
Tengah buat experimen masak

Nak tau resepinya? kueh kueh kueh....

1. Ayam dipotong kecik2, kemudian digaul dgn serbuk kunyit, rempah kari, serbuk lada hitam, hirisan serai dan garam. Perap seketika
 2. Tumis bawang dalam minyak yg tak berapa banyak.
3. Masukkan ayam dan goreng kasi separa masak.
4. Masukkan air dan biarkan mengelegak.
5. Masukkan cili potong, dan kemudian masukkan garam dan gula secukup rasa.
6. Dah siap boleh angkat then terkam ramai2.hehe

 Cuba la try. Tak sedap jangan marah aku aaa..

Salam dari budaksepet,




Astromas

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 comments:

Komen terhangat

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails

Pages - Menu