Hati di Angkasa Lepas

Assalamualaikum & Hai...

Bila baca tajuk kat atas ni jangan kata aku tengah jiwang pulak ye. Hehe.. Walapun entri ni adalah berkaitan dengan Valentine's Day, ingin aku cakap kat sini tak elok bagi kita yang beragama Islam untuk menyambutnya. Ingat tu kawan2 sumer!

Disebabkan ramai orang yang bercakap pasal hati, i lap u, u r forever in my heart (jantung?) dan macam2 lagi sepanjang minggu ni, maka kali ni aku ingin aku kongsikan dengan  korang semua mengenai hati yang berada di angkasa lepas.

Namanya Heart Nebulae.



Heart Nebulae / IC 1805

Tengok betul2. Ada macam rupa heart kan?
Image Credit : Dick Locke

 Tak sangka sungguh ada hati yang berada kat ruang angkasa ni.hehe..

Heart Nebulae atau pun kodnya IC 1805 ini berada di lengan Perseus dalam galaksi Bima Sakti dan terletak di kawasan buruj Cassiopeia, iaitu dimitoskan sebagai Puteri Negara Habshah.

Siapa2 yang berminat nak tahu pasal astronomi, bolehlah kunjungi blog astronomi aku di www.astromas2020.blogspot.com.


Salam dari budaksepet,

ibnu_ali_87@yahoo.com


Comments

Popular posts from this blog

Ujian Darah

Cara untuk reset Printer Canon MP145

Tanya Sama Hati